dr

Marzena Żylińska

photo.jpg
Zajmuje się metodyką, prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli, autorka artykułów i takich książek jak: Między podręcznikiem a internetem , Neurodydaktyka czy Nurty edukacji alternatywnej w świetle wiedzy o procesach uczenia się (red.). Właśnie w Nurtach opisała metodykę dyskretną, czyli metodykę kultury uczenia się, która jest alternatywą dla tej tradycyjnej, związanej z kulturą nauczania. Pisze również książki, które są adresowane do dzieci. Zawarte w nich zadania mogą być inspiracją dla nauczycieli chcących odejść od kultury nauczania i przejść do kultury uczenia się.

Przez wiele lat kształciła przyszłych nauczycieli i prowadziła seminaria metodyczne. Od wielu lat zajmuje się również tworzeniem materiałów dydaktycznych, umożliwiających uczniom rozwijanie kreatywności, autonomii i krytycznego myślenia. Marzy o szkołach, do których i uczniowie i nauczyciele będą chodzić z radością, bo dobrze zorganizowana nauka daje radość. Wierzy, że wszystko jest możliwe, o ile sami uwierzymy, że mamy wpływ na to, jak wygląda świat wokół nas i jeśli nauczyciele uwierzą, że mają wpływ na to, jak funkcjonują szkoły, w których pracują i jak czują się w nich dzieci / uczniowie.

Stworzyła i prowadzi Fundację Budząca Się Szkoła, której celem jest inicjowanie oddolnych zmian systemu edukacji. Prowadzi firmę szkoleniową Edukatorium.

„Jeśli chcemy, żeby świat, w którym żyjemy był lepszy, musimy odejść od wychowania opartego na rywalizacji i zacząć wychowywać dzieci w duchu współpracy i szacunku dla drugiego człowieka”.

dr Marzena Żylińska