Zapraszamy na seminarium, które odbędzie się w dniach 16-17 listopada 2024 w Opalenicy. Spotkanie w całości realizowane jest w formule stacjonarnej i jest bezpłatne.
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli wszytskich etapów edukacyjnych, którzy chcą rozpocząć pracę metodą projektu eTwinning.
Organizatorzy zapewniają udział w ciekawym szkoleniu, materiały konferencyjne i wyżywienie podczas seminarium, a osobom spoza miejscowości, w której znajduje się hotel – nocleg w pokojach dwuosobowych z 16 na 17 listopada br. Koszty dojazdu na wydarzenie uczestnicy szkolenia pokrywają z własnych środków. Szkolenie realizowane będzie w podziale na 5 grup warsztatowych/ projektowych.
Zainteresowanych nauczycieli zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem wydarzenia oraz proponowanymi pomysłami na projekt. W razie pytań zapraszamy do kontaktu.
PROPONOWANE PROJEKTY:
“Mały obywatel Europy" prowadzi Beata Adamska
Projekt skierowany do uczniów klas 1-3, świetlic szkolnych, oddziałów przedszkolnych (grupy 5-6 latków)
Opis projektu: Wyjątkowa podróż po świecie wartości europejskich.
W ramach naszego projektu uczniowie odkryją, co to znaczy być obywatelem Europy. Będą uczyć się przez zabawę o wartościach takich jak:
- Godność ludzka – szacunek dla siebie i innych,
- Wolność – prawo do swobodnego wyrażania siebie,
- Demokracja – jak wspólnie podejmować decyzje,
- Równość – dlaczego wszyscy jesteśmy ważni,
- Prawa człowieka – co nam przysługuje jako ludziom! Udział w projekcie z pewnością pomoże uczniom zrozumieć i docenić wartości europejskie oraz kształtować postawy obywatelskie już od najmłodszych lat.
Czas trwania: ok. 5 miesięcy
Język projektu: polski
“Europejska mozaika językowa” prowadzi Monika Mojsiejonek
Projekt skierowany do nauczycieli języków obcych i języka polskiego ze szkół podstawowych
Opis projektu: W naszej podróży po Europie będziemy odkrywać podobieństwa i różnice pomiędzy językami wykorzystywanymi w krajach Unii Europejskiej. Przyjrzymy się bliżej zapożyczeniom funkcjonującym w języku polskim oraz zbadamy obecność polonizmów w językach obcych. Poszukamy odpowiedników znanych nam piosenek i powiedzeń w wybranych językach. Całość okraszona zostanie dużą dawką wiedzy o kulturze krajów UE, co pozwoli nam stworzyć inspirujący projekt promujący wielojęzyczność i zrozumienie w kontekście europejskim.
Czas trwania: ok. 5 miesięcy
Język projektu: polski
“The Blue Planet Day” prowadzi Tomasz Ordza
Projekt skierowany do nauczycieli wszystkich specjalności zainteresowanych edukacją klimatyczną
Opis projektu: Zadaniem sieci European Blue School jest holistyczne wprowadzenie zagadnień związanych z ekosystemami wodnymi do szkół. Synergia eTwinning i European Blue School pozwoli na aktywne zaangażowanie społeczności szkolnych w działania proekologiczne. Sprawczość projektu będzie polegała na zaangażowaniu uczniów w organizację w szkole The Blue Planet Day, a wszystko po to, aby budować świadomość i poczucie odpowiedzialności za zasoby wodne Błękitnej Planety. Projekt osadzony zostanie w metodologii STEAM, a wśród jego zadań pojawią się wyzwania: naukowe, technologiczne, inżynieryjne, artystyczne i matematyczne.
Czas trwania: listopad – marzec/kwiecień (Światowy Dzień Wody/Dzień Ziemi)
Język projektu: polski
"Smaki Europy: Podróż Kulinarną Mapą" prowadzi Barbara Maciejewska-N'sir
Projekt skierowany do nauczycieli języków obcych, polskiego, historii, geografii lub techniki, klasy 5-8
Opis projektu: Celem projektu będzie poznanie i docenienie różnorodności kulinarnej Europy.
Głównym zadaniem będzie wybór ciekawych przepisów europejskich, opis wraz z ich historią powstania i stworzenie kulinarnej mapy Europy w formie e-booka. Uczestnicy projektu wykreują również własne portrety kulinarne. Dodatkowo uczniowie będą wyszukiwać najbardziej oryginalne/zaskakujące przepisy. Zaplanowano również przygotowanie wylosowanych potraw z różnych krajów europejskich (wideo-przepisy) oraz w miarę możliwości wspólną degustację potraw w zespołach uczniowskich.
Czas trwania: ok. 4–5 miesięcy
Język projektu: polski
“UNESCO Days - Wartości, które łączą” prowadzi Wioletta Sosnowska
Projekt skierowany do nauczycieli i uczniów z Sieci Szkół Stowarzyszonych UNESCO oraz dla wszystkich zainteresowanych celebrowaniem takich wartości jak: prawa człowieka, tolerancja, edukacja dla wszystkich oraz bezpieczeństwo w sieci.
Opis projektu: W ramach projektu szkoły będą wspólnie obchodzić dni UNESCO, organizując aktywności, które promują te wartości i budują świadomość globalnych wyzwań.
Celem projektu jest nie tylko upowszechnienie idei UNESCO, ale również rozwijanie u uczniów umiejętności społecznych, takich jak współpraca, tolerancja i odpowiedzialność za otaczający ich świat.
W ciągu 3-4 miesięcy uczniowie oraz nauczyciele będą współpracować, aby wspólnie realizować różnorodne aktywności, skupiając się na wspólnym celebrowaniu dni UNESCO które nie tylko wzbogacą ich wiedzę na temat istotnych wartości, ale także zainspirują do działania na rzecz pokoju, praw człowieka oraz bezpiecznego korzystania z Internetu.
Czas trwania: ok. 3-4 miesiące
Język projektu: polski
“Kiedy nasi dziadkowie byli dziećmi” prowadzi Regina Smolin-Makuch
Projekt dla nauczycieli i uczniów z placówek kształcenia specjalnego, szkół integracyjnych, przyszpitalnych oraz wszystkich pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie, na wszystkich etapach edukacyjnych
Opis projektu: “Kiedy nasi dziadkowie byli dziećmi” to będzie to niezwykła podróż w przeszłość, która pozwoli nam odkryć, jak wyglądało życie naszych dziadków w czasach ich dzieciństwa. Projekt oprzemy na europejskich wartościach tj: godności, równości, wolności, tolerancji. Ważne w projekcie będzie dla nas wzajemne zrozumienie i tolerancja, szacunek dla starszych pokoleń, empatia, współpraca, kreatywne działanie, edukacja historyczna i kulturowa. Projekt pomoże naszym uczniom rozwijać kluczowe kompetencje społeczne i międzykulturowe, które są fundamentem wartości europejskich. Celem naszego wspólnego działania będzie też włączenie uczniów do działań praktycznych, rozwój umiejętności badawczych, językowych, artystycznych, kulinarnych, podniesienie kompetencji cyfrowych oraz integracja i stworzenie przestrzeni do współpracy nauczycieli i uczniów z SPE. Podczas projektowej przygody poznamy i zaprezentujemy zabawy naszych dziadków z czasów ich dzieciństwa, pokażemy szkołę z dawnych lat, modę dziecięcą sprzed lat i … smakołyki z dzieciństwa naszych babć i dziadków! Będziemy dzielić się zebranymi materiałami, inspiracjami, stworzymy wspólną książkę kucharską z przepisami do wykorzystania w placówkach czy rodzinach uczestników projektu, przygotujemy książkę/album/ wystawę z fotografiami naszych dziadków i wywiadami z nimi, tablicę z zabawami z dzieciństwa naszych dziadków, książkę o dawnej szkole, a na pamiątkę i zakończenie współpracy stworzymy film podsumowujący działania wszystkich partnerów projektu
Czas trwania: ok. 3,5 miesiąca
Język projektu: polski
projekt103
WARUNKI UDZIAŁU:
1. Posiadanie konta w programie eTwinning.
Jeśli jeszcze nie jesteś zarejestrowany:
Rejestracja przebiega w dwóch etapach. Pierwszy etap polega na założeniu konta na platformie EU Login. Następnie użytkownik zakłada konto na platformie European School Education Platform.
2. Zatrudnienie w szkole lub placówce realizującej podstawę programową.
W pierwszej kolejności przyjmowani będą nauczyciele bez doświadczenia w realizacji projektów eTwinning.
3. Gotowość do aktywnej współpracy w trakcie trwania szkolenia oraz do pracy projektowej po szkoleniu.
Organizatorzy oczekują, że uczestnicy będą obecni na wszystkich zaplanowanych wykładach oraz warsztatach i dołączą do realizacji wspólnie założonego w trakcie seminarium projektu eTwinning.
Uczestnicy potrzebować będą laptopów lub komputerów stacjonarnych podłączonych do Internetu. (Ważne – tablety lub telefony komórkowe nie wystarczą do aktywnego uczestnictwa).
Każdy uczestnik seminarium, który będzie obecny na wszystkich spotkaniach i wykona zadania kursowe oraz aktywnie przystąpi i ukończy z powodzeniem realizację projektu eTwinning, otrzyma certyfikat uczestnictwa. Certyfikat jest w formie cyfrowej i wydawany jest bezpłatnie po zakończeniu projektu.
Przed wypełnieniem formularza zgłoszeniowego zapraszamy do zapoznania się z programem seminarium.
Jeżeli spełniasz wszystkie powyższe warunki i chcesz zgłosić swój udział w seminarium, wypełnij formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu zielonego odnośnika "Zarejestruj się na wydarzenie" znajdującego się na niniejszej stronie.
Termin nadsyłania zgłoszeń: 3 listopada 2024, do godziny 23:59. Organizator zastrzega sobie prawo do wcześniejszego zamknięcia rekrutacji.
Rezygnacje przyjmowane są wyłącznie pod adresem mailowym: mknap@frse.org.pl.