Stacjonarne wydarzenie dla nauczycieli gotowych do realizacji projektów eTwinning
Nicea, Francja, 31 stycznia - 2 lutego 2025 r.
Wydarzenie będzie prowadzone w języku angielskim. Organizatorzy oczekują, iż podczas seminarium uczestnicy dołączą do międzynarodowych projektów eTwinning zaproponowanych przez polsko-francuskie duety Ambasadorów eTwinning.
Warunki udziału
Pierwszeństwo w naborze mają osoby, które dotychczas nie brały udziału w tego typu wydarzeniach.
- Aktywny zawodowo nauczyciel, zatrudniony w szkole lub placówce realizującej podstawę programową.
Z jednej placówki edukacyjnej może zostać zakwalifikowany tylko jeden nauczyciel. Uczestnikiem seminarium może być aktywny zawodowo nauczyciel pracujący na jednym z 4 etapów edukacyjnych: edu przedszkolna, edu. wczesnoszkolna, SP 4-8, szkoły ponadpodstawowe). - Posiadanie aktywnego konta w programie eTwinning (na nowej platformie ESEP).
Jeśli jeszcze nie jesteś zarejestrowany, załóż konto przed wypełnieniem formularza zgłoszeniowego na seminarium. Przypominamy, że rejestracja przebiega w dwóch etapach. Pierwszy etap polega na założeniu konta na platformie EU Login, a następnie użytkownik zakłada konto na platformie ESEP i dodaje do konta placówkę, w której obecnie jest zatrudniony. Przewodnik po rejestracji. Kliknij, żeby skorzystać. - Znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację. Wydarzenie oraz projekty prowadzone będą w języku angielskim.
- Brak doświadczenia lub niewielkie doświadczenie w realizacji projektów eTwinning. Pierwszeństwo w naborze mają osoby, które dotychczas nie brały udziału w tego typu wydarzeniach.
- Gotowość do rozpoczęcia projektu.
Organizatorzy oczekują, że uczestnicy będą obecni na wszystkich zaplanowanych spotkaniach i wspólnie z ambasadorami oraz partnerami zrealizują projekt we własnych placówkach wraz z uczniami.
- Uczestnicy potrzebować będą laptopów z możliwością podłączenia do hotelowej sieci WiFi (Ważne – tablety lub telefony komórkowe nie wystarczą do aktywnego uczestnictwa).
- Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane. Na ich podstawie będą zatwierdzane zgłoszenia na dane wydarzenie.
- Każdy uczestnik seminarium, który będzie obecny na całości wydarzenia i dołączy do projektu, otrzyma certyfikat uczestnictwa. Certyfikat wydawany jest bezpłatnie.
- Zgłoszenia przyjmujemy do 15 grudnia 2024 r.
W przypadku dużej ilości chętnych możemy zakończyć nabór wcześniej.
Przed wypełnieniem formularza zgłoszeniowego prosimy o zapoznanie się z Zasadami udziału w spotkaniach programu eTwinning. Szczegółowe wskazówki nt. wyjazdu przekażemy zakwalifikowanym uczestnikom po zakończeniu naboru.
Zainteresowanych nauczycieli zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem wydarzenia oraz proponowanymi pomysłami na projekt. W razie pytań zapraszamy do kontaktu.
PROPONOWANE PROJEKTY:
“Exploring Languages and Cultures with Little Red Riding Hood" projekt prowadzą Agnieszka Czekajło i Margaux Angot-Fivaz
Projekt skierowany do oddziałów przedszkolnych
Opis projektu: W ramach projektu eTwinning "Mój pierwszy projekt z ambasadorem eTwinning" dzieci w wieku przedszkolnym z Polski i Francji będą dzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat opowiadania o Czerwonym Kapturku, tworząc wspólne słowniki, które pomogą w nauce języków oraz zrozumieniu różnic kulturowych. Skoncentrujemy się na kulinarnych sugestiach, proponując, aby wilk spróbował pysznych potraw z polsko-francuskiej kuchni, co mogłoby poprawić jego nastrój i zapobiec głodowi. Dodatkowo, proponujemy aktywności z jogi dla babci Czerwonego Kapturka oraz postaramy się zmienić losy Czerwonego Kapturka, kreując wspólnie nową historię tej postaci. Projekt ma na celu rozwijanie kreatywności oraz umiejętności językowych w przyjaznej atmosferze współpracy międzynarodowej.
Język projektu: angielski
“Echoes of the Past” projekt prowadzą Monika Khan, Gaelle Martin
Projekt skierowany do nauczycieli języków obcych lub/i historii ze szkół podstawowych
Opis projektu: Wyrusz w kreatywną podróż przez historię z Echoes of the Past! Ten interdyscyplinarny projekt, skierowany do nauczycieli j. angielskiego i historii pracujących z uczniami w wieku 12–14 lat, koncentruje się na odkrywaniu historii, które ukształtowały nasz świat. Współpracując, uczniowie będą wymieniać się pomysłami, rozwijać swoje umiejętności językowe i krytyczne myślenie. Projekt zakończy się napisaniem alternatywnego zakończenia wybranego wydarzenia historycznego. W trakcie tego wyjątkowego projektu uczniowie będą rozwijać kreatywność, ćwiczyć swój angielski i wspólnie pisać opowieści!
Język projektu: angielski
“Od La Fontaine’a do Krasickiego: Bajki, które nas łączą” projekt prowadzą Florence Artozoul, Edyta Karwowska
Projekt skierowany do nauczycieli i ich ucznió z poziomu klas I-III
Opis projektu: Projekt ma na celu poznanie i porównanie bajek francuskich i polskich takich jak "Mrówka i konik polny" oraz "Lis i bocian" Jeana de La Fontaine'a, a także "Mysz i żółw" oraz "Słoń i pszczoła" Ignacego Krasickiego. Uczestnicy będą mieli okazję odkryć uniwersalne prawdy zawarte w tych utworach. Działania projektowe będą sprzyjać nie tylko rozwijaniu wiedzy literackiej, ale także wspierać rozwój kompetencji językowych, artystycznych i społecznych uczniów. Analiza bajek pozwoli na rozwijanie umiejętności interpretacji, tworzenie kreatywnych projektów plastycznych i teatralnych ze zwierzętami w tle oraz poszerzanie znajomości języka angielskiego.
Język projektu: angielski
“Cultural Connections: Discovering Poland and France Through Famous Places and People” projekt prowadzą Emilie Mestre, Małgorzata Paszkiewicz
Projekt skierowany do nauczycieli i uczniów ze szkół ponadpodstawowych
Opis projektu: Celem naszego projektu, realizowanego w duchu idei CLIL, jest przybliżenie uczniom dziedzictwa kulturowego Polski i Francji poprzez wspólne odkrywanie sławnych miejsc, wydarzeń historycznych i postaci związanych z oboma krajami, czyli tego, co nas łączy. Zaangażujemy uczniów w działania badawcze, kreatywne i komunikacyjne, rozwijając ich kompetencje językowe, międzykulturowe i cyfrowe. W ramach działań projektowych poznamy i porównamy sławne miejsca w Polsce i Francji, przybliżymy kluczowe wydarzenia historyczne mające wpływ na nasze państwa, a także przedstawimy znane postaci kultury i nauki, których dziedzictwo ma zarówno polskie, jak i francuskie korzenie. W toku tej międzykulturowej i wieloaspektowej podróży, uczniowie rozwiną szereg kompetencji niezbędnych w życiu zawodowym, takich jak gotowość i skłonność do działania, posługiwanie się językiem obcym, zarządzanie czasem, delegowanie zadań, czy współpraca na szczeblu międzynarodowym. Dodatkowo, dzięki wykorzystaniu szeregu narzędzi TIK, uczniowie nabędą doświadczenie w wykorzystaniu zasobów technologicznych do wyszukiwania i gromadzenia informacji w nowoczesnej formie. Mamy nadzieję, że realizacja projektu "Cultural Connections: Discovering Poland and France Through Famous Places and People" okaże się niezapomnianą, wielokulturową przygodą!
Język projektu: angielski