Zapraszamy na bezpłatne seminarium online, które odbędzie się w dniach 27-29 stycznia 2025 r. (trzy wieczorne spotkania).
Wydarzenie w całości realizowane jest w formie online. Skierowane jest w pierwszej kolejności nauczycieli pracujących z uczniami klas 4-8 szkoły podstawowej, którzy nie mają doświadczenia w realizacji projektów eTwinning i chcieliby, pod opieką ambasadorki programu eTwinning - Małgorzaty Woźniak, zrealizować swój pierwszy projekt. Projekt może być realizowanych przez nauczycieli różnych przedmiotów, także pedagogów szkolnych, bibliotekarzy, nauczycieli świetlicy, wychowawców.
Opis proponowanego projekt:
"Safe & Smart: bezpiecznie i odpowiedzialnie w sieci."
Bezpieczeństwo w Internecie „Safe & Smart: bezpiecznie w sieci” to trzymiesięczny projekt, który promuje świadome i odpowiedzialne korzystanie z Internetu. Uczniowie, pracując w zespołach, stworzą interaktywny escape room, e-book, słowniczek pojęć oraz grafiki AI ilustrujące zagrożenia w sieci. Projekt realizowany w ramach Dnia Bezpiecznego Internetu łączy edukację z kreatywnością i współpracą międzyszkolną.
Działania w projekcie:
- Interaktywny escape room online Uczniowie w międzyszkolnych zespołach opracują zagadki i fabułę edukacyjnego escape roomu.
- Książeczka „Kodeks eBezpieczeństwa” Grupy uczniów opracują ilustracje i treści dotyczące zasad odpowiedzialnego korzystania z Internetu. Gotowe materiały zostaną zebrane w jedną książeczkę, która będzie dostępna online.
- Grafiki ilustrujące zagrożenia w sieci, wygenerowane za pomocą AI Uczniowie stworzą wizualizacje potencjalnych zagrożeń w Internecie, takich jak phishing czy cyberprzemoc. Grafiki zostaną wygenerowane za pomocą narzędzi AI i omówione w grupach.
- Słowniczek pojęć dotyczących bezpieczeństwa w sieci Powstanie wspólny słowniczek kluczowych pojęć, takich jak spam, malware, czy firewall. Każde hasło będzie zilustrowane grafiką, co ułatwi zrozumienie tematu.
- E-book „Safe & Smart” Na zakończenie projektu uczestnicy stworzą e-book, który będzie podsumowaniem wszystkich działań. Zawierać będzie edukacyjne treści, grafiki oraz słowniczek pojęć, stając się kompleksowym poradnikiem dotyczącym eBezpieczeństwa.
Szacowany czas trwania projektu: ok. 3 miesięcy
Język projektu: język polski
Zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem wydarzenia, a w razie pytań zapraszamy do kontaktu.
Warunki udziału
WARUNKI UDZIAŁU
1. Posiadanie konta w programie eTwinning.
Jeśli jeszcze nie jesteś zarejestrowany:
Rejestracja przebiega w dwóch etapach. Pierwszy etap polega na założeniu konta na platformie EU Login. Następnie użytkownik zakłada konto na platformie European School Education Platform.
2. Zatrudnienie w szkole lub placówce realizującej podstawę programową.
W pierwszej kolejności zapraszamy nauczycieli pracujących z uczniami klas 4-8 szkoły podstawowej. Projekt może być realizowanych przez nauczycieli różnych przedmiotów, także pedagogów szkolnych, bibliotekarzy, nauczycieli świetlicy, wychowawców.
3. Gotowość do aktywnej współpracy w trakcie trwania szkolenia oraz projekcie eTwinning realizowanym po jego zakończeniu.
Organizatorzy oczekują, że uczestnicy będą obecni na wszystkich zaplanowanych spotkaniach i dołączą do realizacji wspólnie założonego w trakcie seminarium projektu eTwinning.
Uczestnicy potrzebować będą laptopów lub komputerów stacjonarnych podłączonych do Internetu. (Ważne – tablety lub telefony komórkowe nie wystarczą do aktywnego uczestnictwa).
Każdy uczestnik seminarium, który będzie obecny na wszystkich spotkaniach i wykona zadania kursowe oraz aktywnie przystąpi i ukończy z powodzeniem realizację projektu eTwinning, otrzyma certyfikat uczestnictwa. Certyfikat jest w formie cyfrowej i wydawany jest bezpłatnie po zakończeniu projektu.
Przed wypełnieniem formularza zgłoszeniowego zapraszamy do zapoznania się z programem seminarium.
Jeżeli spełniasz wszystkie powyższe warunki i chcesz zgłosić swój udział w seminarium, wypełnij formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu zielonego odnośnika "Zarejestruj się na wydarzenie" znajdującego się na niniejszej stronie.
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa w dniu 20 stycznia 2025 r. o godzinie 23:59.
Rezygnacje przyjmowane są wyłącznie pod adresem mailowym: mknap@frse.org.pl.