Kurs webinarowy eTwinning: "O potrzebie kompleksowego wsparcia i zarządzaniu dobrostanem"

Ważna informacja dot. otwartego kursu webinarowego: CYKL 7 spotkań pt. „O potrzebie kompleksowego wsparcia i zarządzaniu DOBROSTANEM” w terminach: 18, 25 marca, 8, 29 kwietnia, 6, 20 maja, 3 czerwca.

Liczba uczestników kursu webinarowego eTwinning jest ograniczona do 150 osób. Nabór uczestników prowadzimy przez cały czas trwania kursu webinarowego. Zakwalifikowanych uczestników zachęcamy do wzięcia udziału w pełnej serii spotkań (7 webinariów).


Grupa docelowa: spotkania kierowane są w szczególności do dyrektorów, pedagogów, wychowawców. Zapraszamy także zainteresowanych nauczycieli różnych przedmiotów i poziomów edukacyjnych. 

Tematyka:  będzie zawierała min. zagadnienia związane z budowaniem realnego programu wspierającego dobrostan w szkole i przedszkolu. Dużo czasu poświęcimy na aspekt wzmacniania dobrostanu w miejscu pracy ucznia i nauczyciela.

Prowadząca: Ewa Radanowicz.

Certyfikaty uczestnictwa: Wystawione zostaną w ciągu 14 dni po każdym ze spotkań, po uprzedniej weryfikacji obecności.

Warunki udziału
  1. Posiadanie aktywnego konta w programie eTwinning. Jeśli jeszcze nie posiadasz konta w programie eTwinning, kliknij i załóż konto.  
  2. Certyfikaty uczestnictwa wystawione zostaną w ciągu 14 dni po każdym ze spotkań, po uprzedniej weryfikacji obecności. Certyfikat jest w formie cyfrowej i wydawany jest bezpłatnie. Jeśli przy logowaniu na webinarium podałaś/-eś niepełne wymagane do wystawienia certyfikatu dane, czyli IMIĘ I NAZWISKO ORAZ ADRES MAILOWY ODPOWADAJĄCE TYM PODANYM PRZY REJESTRACJI NA WYDARZENIE  - certyfikat może nie zostać wystawiony.
Termin i lokalizacja
Spotkanie w formule ClickMeeting Online
UWAGA. Rejestracja zamknięta

Tematyka i daty spotkań webinaryjnych

1. DOBROSTAN W MIEJSCU PRACY (SZKOLE, PRZEDSZKOLU) –  CZY KTOŚ ZA TO ODPOWIADA? - ZAKOŃCZONO

NAGRANIE SPOTKANIA: 18.03.2024 - Webinarium: Dobrostan w miejscu pracy (szkole, przedszkolu) - czy ktoś za to odpowiada? (youtube.com)

  • Data: 18 marca 2024r.
  • godz: 19:00

Szkoła, przedszkole to miejsce pracy tysięcy nauczycielek i nauczycieli. Nie mówi się o tym głośno … a szkoda! Przecież od tego jak jest ono zorganizowane, jak się w nim czujemy zależy nasze ZDROWIE, ZAANGAŻOWANIE i EFEKTY! Porozmawiamy o wymiarach dobrostanu w pracy. Postaram się zdefiniować dobrostan w miejscu pracy – szkole, przedszkolu, omówić jego znaczenie i wpływ na odporność organizacyjną. Pokażę, że jest to kluczowe zadania, a jego realizacja przełoży się na wzrost jakości życia dla nauczycieli, nauczycielek, uczniów i uczennic!


2. METODY BUDOWANIA MOTYWACJI, ZAANGAŻOWANIA I POCZUCIA SENSU PRACY UCZNIÓW I NAUCZYCIELI - ZAKOŃCZONO

NAGRANIE SPOTKANIA: 25.03.2024 - Metody budowania motywacji, zaangażowania i poczucia sensu pracy uczniów i nauczycieli - YouTube

  • Data: 25 marca 2024r.
  • godz: 19:00

Za nami czas intensywnych zmian w naszym życiu i miejscu pracy. Przed nami czas intensywnych zmian w naszym życiu i miejscu pracy. I co z tym robimy? Często nic! To powoduje, że wpadamy w pułapkę bezsensu, zmęczenia czy wypalenia. Bez świadomego dbania o WŁASNE ZAANGAŻOWANIE, bez wspierających relacji czy też  bez troski o bezpieczeństwo psychiczne swoje i osób, z którymi się spotykamy, nie przejdziemy przez kolejne zmiany  bez szwanku. A jeśli nawet przejdziemy, to często zbyt dużym kosztem, którego NIE MUSIMY PONOSIĆ! Dlatego zapraszam wszystkich tych, dla których POCZUCIE SENSU w pracy i życiu jest WAŻNE! Nie musisz zmieniać pracy! To praca może zmieni się dla Ciebie! Serio!


3. AUTODIAGNOZA I WDROŻENIA - KOMPLEKSOWE PODEJŚCIE DO STRATEGII DOBROSTANU W SZKOLE, PRZEDSZKOLU - ZAKOŃCZONO

NAGRANIE SPOTKANIA 08.04.2024 - Autodiagnoza i wdrożenia - kompleksowe podejście do strategii dobrostanu w szkole (youtube.com)

  • Data: 8 kwietnia 2024r.
  • godz: 19:00

Zapytam Was wprost! Znacie jakiś dobry program (kompleksowy program) dbania o dobrostan w szkole czy przedszkolu? Wiecie czy został wdrożony i jakie przynosi efekty? Które z jego elementów był najłatwiejszy do wdrożenia, a który najtrudniejszy? Podczas naszego spotkania pokażę wam kompleksowe podejście do strategii dobrostanu w miejscu pracy i uczenia się. Pokażę i omówię metody pomiaru wielu obszarów edukacyjnej rzeczywistości oraz zdradzę tajniki DOBREGO PROGRAMU DOBROSTANOWEGO. 


4. KSZTAŁTOWANIE KULTURY DOBROSTANU W TYM WZMOCNIENIE LIDERÓW  - ZAKOŃCZONO

NAGRANIE SPOTKANIA 29.04.2024 - Kształtowanie kultury dobrostanu w tym wzmocnienie liderów - YouTube 

  • Data: 29 kwietnia 2024r.
  • godz: 19:00

Czy istnieje coś takiego jak KULTURA DOBROSTANU? Czy potrzebni nam są liderzy, którzy tą kulturę kształtują, pielęgnują i inicjują? Pewnie, że tak! Zatem zacznijmy od początku, od kultury organizacyjnej. Ma wiele definicji. Najogólniej mówiąc, uznaje się za nią pewien zbiór  norm, zachowań oraz systemów wartości i znaczeń, które są charakterystyczne dla danej grupy osób lub miejsca pracy np. szkoły, przedszkola. Podczas spotkania porozmawiamy o tym co sprzyja budowaniu dobrostanu w naszych środowiskach. Jak zarządzać procesami, które uwalniają potencjał społeczności szkolnej i przedszkolnej. Jak wzmocnić osoby, które tymi procesami zarządzają. Porozmawiamy o zwykłej i niezwykłej codzienności i o tym, że możemy zmieniać świat na lepszy!


5. BUDOWANIE POZYTYWNYCH RELACJI I DOBROSTANU ZESPOŁU - ZAKOŃCZONO

NAGRANIE SPOTKANIA 06.05.2024 - Budowanie pozytywnych relacji i dobrostanu zespołu (youtube.com)

  • Data: 6 maja 2024r.
  • godz: 19:00

Ktoś kiedyś powiedział, że edukacja to relacja i miał rację. Później, słowo relacja zostało odmieniane  na tysiąc różnych sposobów, aż w końcu  stało się modne. 

Wielu z nas deklaruje, że relacje są podstawą pracy z dzieckiem, że są one w naszej pracy wszechobecne. Jednak kiedy „zanurzymy” się w temat głębiej to okazuje się, że nie jest tak dobrze jak by się chciało, że ostatecznie to nie do końca mamy czas na zatrzymanie się i budowanie relacji bo podstawy programowe, testy, egzaminy, ocenianie, itd.. Bo mało czasu na lekcjach, na przerwie, bo…, bo.

Zobaczmy  jak w codzienności szkolnej, zgiełku i biegu, budować relację i dobry klimat szkoły. Jak w prosty i nie wymagający sposób, ale z pomysłem doprowadzić do tego, żeby w naszej pracy było dużo relacji w relacji.


6. KSZTAŁTOWANIE KOMFORTOWEJ I PRZYJAZNEJ PRZESTRZENI W ŚRODOWISKU PRACY I UCZENIA SIĘ - ZAKOŃCZONO

NAGRANIE SPOTKANIA 20.05.2024 - Kształtowanie komfortowej i przyjaznej przestrzeni w środowisku pracy i uczenia się (youtube.com)

  • Data: 20 maja 2024r.
  • godz: 19:00

W szkole przebywamy bardzo dużo czasu. Mamy tu do spełnienia ważne obowiązki. To w jakich warunkach pracujemy,  uczymy się oraz  jaka panuje tu atmosfera nie jest bez znaczenia dla nas samych i naszego rozwoju. Przestrzeń może rozwijać naszą wyobraźnię, budzić w nas różne uczucia i wrażliwość. Może wspierać naszą kreatywność. Sprzyjający klimat oraz różne możliwości prezentowania swojej pracy pobudza poczucie odpowiedzialności i sprawstwa we współtworzeniu miejsca odpowiedniego do działania. Miejsca, za które czujemy się odpowiedzialni i z którym identyfikujemy się. W środowisku dbającym o dobrostan nie może zabraknąć przyjaznej i bezpiecznej przestrzeni. Przestrzeni społecznej, praktycznej i wirtualnej. 


7. WSPIERANIE DOBROSTANU PSYCHICZNEGO - w trakcie naboru

  • Data: 3 czerwca 2024r.
  • godz: 19:00

Aby wszystko grało musi wszystko zagrać! Zatem zbierzemy całość w całość i zobaczymy, że środowisko wspierające ludzi i ich dobrostan istnieje (może istnieć). O prostocie w działaniu i drobnych krokach pewnie dużo wiecie i wiele razy słyszeliście. Jednak wiedzieć i słyszeć to jedno, a zrobić to drugie, trzecie i czwarte. Podzielimy się efektami pracy, które już wdrożyliście oraz zajrzymy do kilku miejsc, gdzie ludzie nie mówią o wspieraniu tylko się najzwyklej wspierają! ZAPRASZAM!