Zapraszamy na seminarium, które odbędzie się w dniach 4-5 listopada 2023 r. w Zielonej Górze. Spotkanie w całości realizowane jest w formule stacjonarnej i jest bezpłatne.
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli języków obcych (w podziale na 4 grupy warsztatowe):
- nauczyciele języka angielskiego,
- nauczyciele języka francuskiego i hiszpańskiego,
- nauczyciele języka niemieckiego,
- nauczyciele szkół specjalnych, integracyjnych, przyszpitalnych i wszystkich, którzy pracują z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie,
którzy chcą rozpocząć pracę metodą projektu eTwinning.
Organizatorzy zapewniają udział w ciekawym szkoleniu, materiały konferencyjne i wyżywienie podczas seminarium, a osobom spoza Zielonej Góry – nocleg w pokojach dwuosobowych z 4 na 5 listopada br. Koszty dojazdu na wydarzenie uczestnicy szkolenia pokrywają z własnych środków.
Zainteresowanych nauczycieli zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem wydarzenia oraz proponowanymi pomysłami na projekt. W razie pytań zapraszamy do kontaktu.
PROPONOWANE PROJEKTY:
- Śniadanie – czyli co Europejczycy jedzą o poranku - projekt prowadzi Regina Smolin-Makuch (brak miejsc)
Projekt skierowany do nauczycieli szkół specjalnych, integracyjnych, przyszpitalnych i wszystkich, którzy pracują z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie. We wspólnym projektowaniu mile widziani są uczniowie II etapu edukacyjnego zarówno z lekką jak i umiarkowaną niepełnosprawnością, także z autyzmem. Świetnie, jeżeli włączą się nauczyciele języków obcych w szkołach specjalnych!
Nadrzędne cele naszego projektowego działania to włączenie uczniów do działań praktycznych, rozwój ich kompetencji i umiejętności w zakresie czynności samoobsługowych i świadomych nawyków żywieniowych, podniesienie kompetencji cyfrowych oraz integracja i stworzenie przestrzeni do współpracy nauczycieli i uczniów z SPE.
Podczas projektowej przygody poznamy i zaprezentujemy śniadania z wybranych krajów europejskich, będziemy dzielić się inspiracjami, stworzymy wspólną książkę kucharską z przepisami do wykorzystania w placówkach czy rodzinach uczestników projektu wraz z mini słowniczkiem nazw produktów i potraw w różnych językach. Do książki wspólnie zaprojektujemy okładkę i stworzymy dodatkowo zbiór ciekawostek o wybranych potrawach i ich historii. Zakodujemy życzenia „Smacznego” w różnych językach. Dla utrwalenia zdobytych wiadomości wspólnie ułożymy quiz końcowy, a na pamiątkę i podsumowanie współpracy stworzymy film z działań w placówkach wszystkich partnerów projektu. Projektować będziemy 3 miesiące.
Widzimy się na warsztatach! Do zobaczenia!
Regina Smolin-Makuch
- English for Good: in the world of well-being - projekt prowadzi Monika Mojsiejonek (brak miejsc)
Projekt przeznaczony dla nauczycieli języka angielskiego uczących w klasach IV-VIII szkoły podstawowej
W ramach projektowych działań będziemy rozwijać kompetencje językowe, jednocześnie przyglądając się naszym emocjom. Pomogą nam w tym proste narzędzia TIK, dzięki którym zmienimy się w interaktywne awatary, stworzymy przydatne ankiety czy kolorowe plakaty. Następnie wykorzystamy je, aby razem z projektowymi partnerami zbudować minikompendium skutecznych trików pomocnych w radzeniu sobie z trudnymi emocjami. Projektowa współpraca pozwoli nam lepiej poznać nie tylko naszych kolegów i koleżanki, ale i samych siebie.
Zapraszam, Monika Mojsiejonek.
- Wohlstand beim Fremdsprachenlehren - Dobrostan w nauczaniu języków obcych - projekt prowadzi Renata Zając
Projekt skierowany jest do nauczycieli języka niemieckiego uczących w klasach IV-VIII SP lub w klasach I-II szkoły ponadpodstawowej
Słowo „dobrostan” to połączenie dwóch słów „dobry” i „stan”. Łączy się z psychologią pozytywną. Skupia się na tym co sprawia, że ludzie są szczęśliwi i spełnieni. Kiedy mówimy o dobrostanie mamy na myśli dobre samopoczucie, poczucie emocjonalnego szczęścia i równowagi. Celem naszego projektu jest promowanie dobrostanu uczniów i nauczycieli poprzez wymianę doświadczeń i praktyk, rozwijanie umiejętności emocjonalnych oraz tworzenie przyjaznego i wspierającego środowiska w szkołach partnerskich.
Realizacja projektu przewidziana jest na 3 miesiące. Wykonamy plakaty promujące zdrowy styl życia, zapytamy swoich uczniów o ich samopoczucie oraz wykonamy komiksy poświęcone zainteresowaniom w czasie wolnym. Nazwiemy nasze emocje i poznamy sposoby na radzenie sobie z nimi.
Zapraszam, Renata Zając.
Języki romańskie na dobrost@n w szkole (Lenguas románicas para bienestar en la escuel@, Les langues romaines pour le bien-être @ l’école) - projekt prowadzi Wioletta Sosnowska
Zapraszam nauczycieli języków francuskiego i hiszpańskiego. Projekt przeznaczony jest dla uczniów klas VII–VIII szkoły podstawowej bądź klas I-II szkoły ponadpodstawowej, zaplanowany jest na 3 miesiące.
Nauka języka obcego i nie tylko, jest o wiele bardziej efektywna, jeśli odbywa się w sprzyjających warunkach. Bezpieczne i pełne troski środowisko uczenia się sprzyja pozytywnym relacjom i poczuciu przynależności wśród wszystkich uczniów. Nasze działania projektowe będą związane z kształtowaniem podstawowych kompetencji językowych w kontekście dobrostanu ucznia, z wykorzystaniem narzędzi TIK. Uczniowie nie tylko poznają się między sobą, ale wyrażą siebie i swoje emocje w kontekście różnych działań projektowych. Uczniowie uczestniczący w projekcie przedstawią za pomocą narzędzi TIK (film/prezentacja/plakat/zdjęcie, itp.) to, co sprawia im (lub może sprawić) radość i dlaczego. Wymyślimy receptę na dobrostan w szkole i będziemy wspólnie świętować „Światowy dzień życzliwości”.
Serdecznie zapraszam, Wioletta Sosnowska
WARUNKI UDZIAŁU:
1. Posiadanie konta w programie eTwinning.
Jeśli jeszcze nie jesteś zarejestrowany:
Rejestracja przebiega w dwóch etapach. Pierwszy etap polega na założeniu konta na platformie EU Login. Następnie użytkownik zakłada konto na platformie European School Education Platform.
2. Zatrudnienie w szkole lub placówce realizującej podstawę programową.
W pierwszej kolejności przyjmowani będą nauczyciele bez doświadczenia w realizacji projektów eTwinning.
3. Gotowość do aktywnej współpracy w trakcie trwania szkolenia.
Organizatorzy oczekują, że uczestnicy będą obecni na wszystkich zaplanowanych wykładach oraz warsztatach i dołączą do realizacji wspólnie założonego w trakcie seminarium projektu eTwinning.
Uczestnicy potrzebować będą laptopów lub komputerów stacjonarnych podłączonych do Internetu. (Ważne – tablety lub telefony komórkowe nie wystarczą do aktywnego uczestnictwa).
Każdy uczestnik seminarium, który będzie obecny na wszystkich spotkaniach i wykona zadania kursowe oraz aktywnie przystąpi i ukończy z powodzeniem realizację projektu eTwinning, otrzyma certyfikat uczestnictwa. Certyfikat jest w formie cyfrowej i wydawany jest bezpłatnie po zakończeniu projektu.
Przed wypełnieniem formularza zgłoszeniowego zapraszamy do zapoznania się z programem seminarium.
Jeżeli spełniasz wszystkie powyższe warunki i chcesz zgłosić swój udział w seminarium, wypełnij formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu zielonego odnośnika "Zarejestruj się na wydarzenie" znajdującego się na niniejszej stronie.
Termin nadsyłania zgłoszeń: 25 października 2023, do godziny 23:59.
Rezygnacje przyjmowane są wyłącznie pod adresem mailowym: mknap@frse.org.pl.