Zapraszamy na seminarium, które odbędzie się w dniach 16-17 marca 2024 r. w Toruniu. Spotkanie w całości realizowane jest w formule stacjonarnej i jest bezpłatne.
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej oraz wczesnoszkolnej (w podziale na 4 grupy warsztatowe), którzy chcą rozpocząć pracę metodą projektu eTwinning.
Organizatorzy zapewniają udział w ciekawym szkoleniu, materiały konferencyjne i wyżywienie podczas seminarium, a osobom spoza Torunia – nocleg w pokojach dwuosobowych z 16 na 17 marca br. Koszty dojazdu na wydarzenie uczestnicy szkolenia pokrywają z własnych środków.
Zainteresowanych nauczycieli zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem wydarzenia oraz proponowanymi pomysłami na projekt. W razie pytań zapraszamy do kontaktu.
PROPONOWANE PROJEKTY:
- Hakuna Matata! Adventures in Simba's Land (projekt w języku angielskim)- projekt prowadzi Anna Urbasik
Projekt skierowany do nauczycieli i uczniów edukacji przedszkolnej oraz wczesnoszkolnej (SP, klasy I-III). Znajomość języka angielskiego nie jest wymogiem koniecznym przy realizacji tego projektu.
Wyrażenie „Hakuna Matata” nie jest przypadkowym zlepkiem słów. Słowa te zostały zapożyczone z języka Suahili, którego powszechnie używa się w Afryce. Oznacza „nie martw się!”
To hasło towarzyszyć nam będzie podczas pełnego przygód, zabaw i atrakcji czasu spędzonego na Czarnym Lądzie, w krainie Króla Lwa i jego przyjaciół. Zwierzęta Afryki należą do najbardziej charakterystycznych na całym świecie. To właśnie tam żyją najwięksi roślinożercy i najniebezpieczniejsze drapieżniki. Projekt jest zaproszeniem na wycieczkę po dzikim kontynencie. Gwoździem programu będą najwspanialsi przedstawiciele tamtejszego królestwa zwierząt, które dzięki GoogleAR zagoszczą w naszych placówkach.
Czas trwania: ok. 2 miesięcy
Język projektu: angielski
- Czasem słońce, czasem deszcz - projekt prowadzi Anna Krzyżanowska
Projekt skierowany do nauczycieli i uczniów edukacji przedszkolnej
To nie tylko projekt o pogodzie, potrzebie zbalansowania ilości słońca i deszczu.
Zjawiska atmosferyczne przełożymy na język dziecięcych emocji. One wszystkie są ważne. Bo żeby szczęśliwie się rozwijać i cieszyć radościami, potrzebujemy chociaż odrobinę smuteczku i burzy!
Kilka praktycznych aktywności projektowych (na łonie natury i online z aplikacjami Chatter Pix, Canva oraz Padlet - kreator AI) skrojonych na możliwości dziecka przedszkolnego, pomoże nam zadbać o pogodny nastrój.
Projekt potrwa od marca do czerwca 2024.
Zapraszam, Anna Krzyżanowska
- Myślę, czuję, potrzebuję – I think, I feel, I need - projekt prowadzi Agnieszka Besser-Krysiak
Projekt skierowany do nauczycieli i uczniów edukacji przedszkolnej. Do współpracy zaprosimy kilku partnerów z innych krajów – znajomość języka angielskiego nie jest wymogiem koniecznym przy realizacji tego projektu.
Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się — ze wszystkich sił — tego, czego pragnie.
(Paulo Coelho)
W przedszkolu jak nigdzie indziej ważne są zmysły i związane z tym samopoczucie oraz potrzeby. W dobie przebodźcowania warto zadbać o balans i indywidualne zasoby każdego dziecka. Wspólnie z przedszkolakami wkroczymy w świat zmysłów ukazując jego bogactwo oraz pułapki. Skupimy się na odczytywaniu sygnałów płynących z naszego ciała. Stworzymy mapy naszych „wrażliwości” i „radości”. Zobaczymy jak osiągnąć synergię w działaniu oraz czerpać radość z tego, co dzieje się wokół was.
Projekt potrwa od marca do czerwca 2024.
Zapraszam serdecznie, Agnieszka Besser-Krysiak
- Dobrostan w Wiosennym Ogrodzie - projekt prowadzi Anna Wilczyńska
Projekt skierowany do nauczycieli i uczniów edukacji przedszkolnej.
Nasz projekt ma na celu promowanie dobrostanu wśród dzieci w wieku przedszkolnym poprzez twórcze działania w wiosennym otoczeniu.
O czym będzie projekt?
- Opowiadania o Dobrostanie: Wspólnie stworzymy opowiadania, które będą promować pozytywne emocje, zdrowie psychiczne i radość. Wykorzystamy metodę „roil telling” aby przekazać ważne przesłanie.
- Wiosenne Miejsca Dobrego Samopoczucia: Razem poszukamy w naszych otoczeniach miejsc, które sprzyjają dobremu samopoczuciu. To mogą być kolorowe kwiaty, śpiew ptaków czy ciepłe promienie słońca.
- Plakat i Logo: Zaprojektujemy plakat i logo naszego projektu, które będą odzwierciedlać wiosenną atmosferę i pozytywne wartości.
- Muzyka i Taniec: Zaśpiewamy wspólnie piosenki i zatańczymy, aby czerpać radość ze wspólnych działań.
Czas trwania projektu: Projekt przewidziany jest na 3 miesiące, co pozwoli nam w pełni cieszyć się wiosenną atmosferą.
Zapraszam wszystkich nauczycieli do wspólnego przebudzenia się na wiosnę i tworzenia magicznych chwil dla naszych przedszkolaków! 😊🌸🌼, Anna Wilczyńska
Warunki udziału
WARUNKI UDZIAŁU:
1. Posiadanie konta w programie eTwinning.
Jeśli jeszcze nie jesteś zarejestrowany:
Rejestracja przebiega w dwóch etapach. Pierwszy etap polega na założeniu konta na platformie EU Login. Następnie użytkownik zakłada konto na platformie European School Education Platform.
2. Zatrudnienie w szkole lub placówce realizującej podstawę programową.
W pierwszej kolejności przyjmowani będą nauczyciele bez doświadczenia w realizacji projektów eTwinning.
3. Gotowość do aktywnej współpracy w trakcie trwania szkolenia.
Organizatorzy oczekują, że uczestnicy będą obecni na wszystkich zaplanowanych wykładach oraz warsztatach i dołączą do realizacji wspólnie założonego w trakcie seminarium projektu eTwinning.
Uczestnicy potrzebować będą laptopów lub komputerów stacjonarnych podłączonych do Internetu. (Ważne – tablety lub telefony komórkowe nie wystarczą do aktywnego uczestnictwa).
Każdy uczestnik seminarium, który będzie obecny na wszystkich spotkaniach i wykona zadania kursowe oraz aktywnie przystąpi i ukończy z powodzeniem realizację projektu eTwinning, otrzyma certyfikat uczestnictwa. Certyfikat jest w formie cyfrowej i wydawany jest bezpłatnie po zakończeniu projektu.
Przed wypełnieniem formularza zgłoszeniowego zapraszamy do zapoznania się z programem seminarium.
Jeżeli spełniasz wszystkie powyższe warunki i chcesz zgłosić swój udział w seminarium, wypełnij formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu zielonego odnośnika "Zarejestruj się na wydarzenie" znajdującego się na niniejszej stronie.
Termin nadsyłania zgłoszeń: 4 marca 2024, do godziny 23:59.
Rezygnacje przyjmowane są wyłącznie pod adresem mailowym: mknap@frse.org.pl.