Stacjonarne seminarium programu eTwinning: „Mój pierwszy projekt z Ambasadorem dla nauczycieli-logopedów”

Zapraszamy na seminarium, które odbędzie się w dniach 17-18 sierpnia 2024 r. w Warszawie. Spotkanie w całości realizowane jest w formule stacjonarnej i jest bezpłatne.

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli-logopedów, którzy chcą rozpocząć pracę metodą projektu eTwinning.

Organizatorzy zapewniają udział w ciekawym szkoleniu, materiały konferencyjne i wyżywienie podczas seminarium, a osobom spoza Warszawy – nocleg w pokojach dwuosobowych z 17 na 18 sierpnia br. Koszty dojazdu na wydarzenie uczestnicy szkolenia pokrywają z własnych środków. Szkolenie realizowane będzie w podziale na 4 grupy warsztatowe/ projektowe.

Zainteresowanych nauczycieli zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem wydarzenia oraz proponowanymi pomysłami na projekt. W razie pytań zapraszamy do kontaktu.


PROPONOWANE PROJEKTY:

 

Projekt skierowany jest do przedszkolaków oraz uczniów klas 1-3. 

Główną ideą projektu jest rozwój kompetencji językowych, matematycznych i społecznych. W trakcie trwania projektu dzieci będą wykonywać kreatywne zadania wcielając się w role klientów i kasjerów niezwykłej GALERII GŁOSEK, której sklepy wyposażone będą w produkty o nazwach zawierających trudne do wypowiedzenia głoski. Jako przedstawiciele handlowi będą reklamować towar sklepów tworząc gazetki produktów i hasła reklamowe. Aktywności realizowane podczas projektu pozwolą dzieciom tworzyć plastycznie, korzystać z narzędzi TIK oraz rozwijać orientację w schemacie własnego ciała, na płaszczyźnie i w przestrzeni poprzez zabawy ruchowe i nie tylko.

Czas trwania: ok. 4-5 miesięcy

Język projektu: polski

 

  • Podróże z rymami. Logopedyczne zabawy na cztery pory roku, projekt prowadzi Wioletta Chopcian
  • warsztaty podczas wydarzenia współprowadzi Monika Witasik

Projekt skierowany do dzieci przedszkolnych i szkolnych (bez ograniczeń wiekowych). 

Podczas działań projektowych stworzymy gry i zabawy słowne wykorzystując rymowane teksty oraz łamigłówki językowe. Efektem naszej współpracy będzie bajka „ Cztery pory roku” zawierająca zadania, Księga Rymowanych Zagadek oraz Galeria obrazów dla której inspiracją będą łamigłówki językowe. Wykorzystując nowe technologie stworzymy książeczki elektroniczne, gry interaktywne oraz plakaty logopedyczne na cztery pory roku. Dzieci będą miały możliwość współtworzenia pomocy logopedycznych. Współpraca, rozwój umiejętności językowych, kreatywności oraz twórczego myślenia to główne cele projektu.

Czas trwania: ok. 4-5 miesięcy

Język projektu: polski
 

Projekt skierowany do dzieci przedszkolnych i szkolnych (bez ograniczeń wiekowych). 

Głównym celem projektu jest przygotowanie pomocy dydaktycznych do utrwalania wymowy już wywołanych głosek poprzez ruch. W trakcie zabaw ruchowych: skakanie w klasy, grę w łapki, rzuty do celu, slalom logopedyczny dzieci będą utrwalać wymowę, różnicowanie artykulacyjne, koordynację wzrokowo- słuchowo – wzrokową i orientację w schemacie własnego ciała (przekroczenie linii środka). Działania projektowe będą dotyczyć stworzenia przez dzieci, uczniów materiału obrazkowego. Ilustracje będą tworzone do różnych głosek na zasadzie par rymujących się. W ten sposób powstaną elementy, które wykorzystamy do zabaw ruchowych, podczas których dzieci będą automatyzować ćwiczone słownictwo. Stworzony materiał zostanie wykorzystany w trakcie zajęć indywidualnych lub grupowych z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym. Wprowadzenie zabawy ruchowej pozwoli dzieciom zapomnieć o nudnym, ale koniecznym powtarzaniu wyrazów. Poprzez zabawę dzieci nie tylko będą automatyzować zakres słownictwa, który utrwalają, ale także pozytywnie wpłyną na swoją koordynację wzrokowo – ruchową, orientację w schemacie własnego ciała, integrację obupółkulową, pamięć i spostrzegawczość.

Czas trwania: ok. 4-5 miesięcy

Język projektu: polski

 

Projekt skierowany do dzieci przedszkolnych i szkolnych (bez ograniczeń wiekowych). 

Celem projektu jest utrwalenie głosek syczących poprzez kreatywną zabawę i tworzenie wspólnej książeczki - komiksu. Dzieci z przedszkoli i szkół podstawowych będą angażować się w różnorodne zadania, które pozwolą im ćwiczyć wymowę i wzbogacić słownictwo. Podczas projektu stworzone zostaną historie, zadania i ilustracje z głoskami s, z, c, dz. Gotowe prace zostaną zebrane , następnie stworzone z nich z zostaną karty i książeczki. Grupy projektowe wymienią się książeczkami, aby każde dziecko mogło zapoznać się z różnymi głoskami syczącymi. Zebrane materiały zostaną następnie połączone w jedną wspólną książeczkę, tworząc "Syczący komiks". Projekt ten ma na celu nie tylko utrwalenie wymowy głosek syczących, ale także rozwijanie umiejętności literackich i plastycznych dzieci, zachęcanie do współpracy oraz wymiany doświadczeń między różnymi klasami i przedszkolami. 

Czas trwania: 4-5 miesięcy 

Język projektu: polski


Warunki udziału

WARUNKI UDZIAŁU:

 

1. Posiadanie konta w programie eTwinning.

Jeśli jeszcze nie jesteś zarejestrowany:

Rejestracja przebiega w dwóch etapach. Pierwszy etap polega na założeniu konta na platformie EU Login. Następnie użytkownik zakłada konto na platformie European School Education Platform.

2. Zatrudnienie w szkole lub placówce realizującej podstawę programową.

W pierwszej kolejności przyjmowani będą nauczyciele-logopedzi bez doświadczenia w realizacji projektów eTwinning.

3. Gotowość do aktywnej współpracy w trakcie trwania szkolenia oraz do pracy projektowej po szkoleniu.


Informujemy, że:

wszyscy uczestnicy potrzebować będą laptopów, które da się podłączyć do hotelowego Internetu/Wi-Fi. (Ważne – tablety lub telefony komórkowe nie wystarczą do aktywnego uczestnictwa). Laptopy potrzebne będą tylko podczas warsztatów. Organizatorzy oczekują, że uczestnicy będą obecni na wszystkich zaplanowanych wykładach oraz warsztatach i dołączą do realizacji wspólnie założonego w trakcie seminarium projektu eTwinning. 

 Na zajęcia jogi zapraszamy w wygodnych strojach. Przypominamy, że jogę ćwiczymy na boso.


Jeżeli spełniasz wszystkie powyższe warunki i chcesz zgłosić swój udział w seminarium, wypełnij formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu zielonego odnośnika "Zarejestruj się na wydarzenie" znajdującego się na niniejszej stronie.

Termin nadsyłania zgłoszeń: 4 sierpnia 2024, do godziny 23:59. Organizator zastrzega sobie prawo do wcześniejszego zamknięcia rekrutacji.

Rezygnacje przyjmowane są wyłącznie pod adresem mailowym: mknap@frse.org.pl.

Termin i lokalizacja
Spotkanie w formule Hotel Mercure Centrum
UWAGA. Rejestracja zamknięta

Program

Dzień 1

Sobota 17.08.2024

Sesje plenarne

10:00 - 10:45

Rejestracja uczestników

10:45 - 11:00

Oficjalne otwarcie i powitanie uczestników szkolenia - Krajowe Biuro eTwinning

11:00 - 11:30

Wprowadzenie do eTwinning, możliwości rozwoju i doskonalenia zawodowego w programie - Monika Regulska, Krajowe Biuro eTwinning

11:30 - 12:15

rozwiń „Od stóp do głów” – Skuteczna terapia logopedyczna

Podczas spotkania omówione zostaną kluczowe elementy diagnozy logopedycznej, która jest fundamentem skutecznej terapii logopedycznej. Dowiesz się, jak przeprowadzić kompleksową ocenę logopedyczną. Poznasz techniki oraz narzędzia diagnostyczne, które pomogą precyzyjnie zidentyfikować problemy artykulacyjne i językowe u uczniów.
Monika Witasik, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie mazowieckim, moderatorka grupy "LogoTwinnerzy""

Sesje warsztatowe

W każdej z sesji warsztatowych uczestnik ma do wyboru jeden warsztatów tematycznych.
Wyboru dokona poprzez formularz zgłoszeniowy na konferencję.
12:15 - 12:30

rozwiń Podział na grupy warsztatowe:

Galeria głosek
Projekt skierowany jest do przedszkolaków oraz uczniów klas 1-3. Główną ideą projektu jest rozwój kompetencji językowych, matematycznych i społecznych. W trakcie trwania projektu dzieci będą wykonywać kreatywne zadania wcielając się w role klientów i kasjerów niezwykłej GALERII GŁOSEK, której sklepy wyposażone będą w produkty o nazwach zawierających trudne do wypowiedzenia głoski. Jako przedstawiciele handlowi będą reklamować towar sklepów tworząc gazetki produktów i hasła reklamowe. Aktywności realizowane podczas projektu pozwolą dzieciom tworzyć plastycznie, korzystać z narzędzi TIK oraz rozwijać orientację w schemacie własnego ciała, na płaszczyźnie i w przestrzeni poprzez zabawy ruchowe i nie tylko. Czas trwania: 4-5 miesięcy.
Danuta Kolińska, ekspertka
Podróże z rymami. Logopedyczne zabawy na cztery pory roku
Projekt przeznaczony dla dzieci przedszkolnych i szkolnych (bez ograniczeń wiekowych). Podczas działań projektowych stworzymy gry i zabawy słowne wykorzystując rymowane teksty oraz łamigłówki językowe. Efektem naszej współpracy będzie bajka „ Cztery pory roku” zawierająca zadania, Księga Rymowanych Zagadek oraz Galeria obrazów dla której inspiracją będą łamigłówki językowe. Wykorzystując nowe technologie stworzymy książeczki elektroniczne, gry interaktywne oraz plakaty logopedyczne na cztery pory roku. Dzieci będą miały możliwość współtworzenia pomocy logopedycznych. Współpraca, rozwój umiejętności językowych, kreatywności oraz twórczego myślenia to główne cele projektu. Czas trwania: 4-5 miesięcy
Wioletta Chopcian, ekspertka
Mówimy w akcji
Projekt przeznaczony dla dzieci przedszkolnych i szkolnych (bez ograniczeń wiekowych). Głównym celem projektu jest przygotowanie pomocy dydaktycznych do utrwalania wymowy już wywołanych głosek poprzez ruch. W trakcie zabaw ruchowych: skakanie w klasy, grę w łapki, rzuty do celu, slalom logopedyczny dzieci będą utrwalać wymowę, różnicowanie artykulacyjne, koordynację wzrokowo- słuchowo – wzrokową i orientację w schemacie własnego ciała (przekroczenie linii środka). Działania projektowe będą dotyczyć stworzenia przez dzieci, uczniów materiału obrazkowego. Ilustracje będą tworzone do różnych głosek na zasadzie par rymujących się. W ten sposób powstaną elementy, które wykorzystamy do zabaw ruchowych, podczas których dzieci będą automatyzować ćwiczone słownictwo. Stworzony materiał zostanie wykorzystany w trakcie zajęć indywidualnych lub grupowych z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym. Wprowadzenie zabawy ruchowej pozwoli dzieciom zapomnieć o nudnym, ale koniecznym powtarzaniu wyrazów. Poprzez zabawę dzieci nie tylko będą automatyzować zakres słownictwa, który utrwalają, ale także pozytywnie wpłyną na swoją koordynację wzrokowo – ruchową, orientację w schemacie własnego ciała, integrację obupółkulową, pamięć i spostrzegawczość. Czas trwania: 4-5 miesięcy
Justyna Todor-Pałka, ekspertka
Syczące komiksy
Projekt przeznaczony dla dzieci przedszkolnych i szkolnych (bez ograniczeń wiekowych). Celem projektu jest utrwalenie głosek syczących poprzez kreatywną zabawę i tworzenie wspólnej książeczki - komiksu. Dzieci z przedszkoli i szkół podstawowych będą angażować się w różnorodne zadania, które pozwolą im ćwiczyć wymowę i wzbogacić słownictwo. Podczas projektu stworzone zostaną historie, zadania i ilustracje z głoskami s, z, c, dz. Gotowe prace zostaną zebrane , następnie stworzone z nich z zostaną karty i książeczki. Grupy projektowe wymienią się książeczkami, aby każde dziecko mogło zapoznać się z różnymi głoskami syczącymi. Zebrane materiały zostaną następnie połączone w jedną wspólną książeczkę, tworząc "Syczący komiks". Projekt ten ma na celu nie tylko utrwalenie wymowy głosek syczących, ale także rozwijanie umiejętności literackich i plastycznych dzieci, zachęcanie do współpracy oraz wymiany doświadczeń między różnymi klasami i przedszkolami. Czas trwania: 4-5 miesięcy
Katarzyna Tandecka, ekspertka
12:30 - 13:30

Przerwa obiadowa w restauracji hotelowej

13:30 - 15:30

rozwiń Narzędzia programu eTwinning – platforma ESEP

sesja warsztatowa, potrzebny laptop
Monika Witasik, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie mazowieckim, moderatorka grupy "LogoTwinnerzy"" Monika Mojsiejonek, Ambasadorka eTwinning w województwie lubuskim Katarzyna Drabarek, Ambasadorka programu eTwinning w województwie mazowieckim Beata Adamska, Ambasadorka programu eTwinning w województwie wielkopolskim
15:30 - 16:00

Przerwa kawowa

16:00 - 17:00

rozwiń Omówienie i zakładanie projektów

sesja warsztatowa, potrzebny laptop
Beata Adamska, Ambasadorka programu eTwinning w województwie wielkopolskim Monika Witasik, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie mazowieckim, moderatorka grupy "LogoTwinnerzy"" Katarzyna Drabarek, Ambasadorka programu eTwinning w województwie mazowieckim Monika Mojsiejonek, Ambasadorka eTwinning w województwie lubuskim
19:00 - 20:00

rozwiń Joga dla dzieci - Bajka o wojowniku szukającym szczęścia – *sesja stacjonarna dla chętnych (sobota, godz.19:00-20:00)

SESJA DLA CHĘTNYCH - SERDECZNIE ZACHĘCAMY DO UDZIAŁU
Bajka o wojowniku szukającym szczęścia Propozycja zajęć z ćwiczeniami oddechowymi, automasażem piłeczkami oraz opowieścią ruchową z pozycjami jogi. Jogobajka to opowieść ilustrowana ciałem, która niesie przesłanie. To praca z ciałem (postawą, mięśniami, oddechem), umysłem (zatrzymanie na tu i teraz) i emocjami (refleksja nad tym, co ważne). Tego typu zajęcia pomagają zintegrować się młodemu człowiekowi na każdym poziomie. Wymagany: dobry humor i wygodny strój. Jogę ćwiczymy boso.
Sylwia Piekarska, ekspertka
20:00 - 21:00

Kolacja w restauracji hotelowej


Dzień 2

Niedziela 18.08.2024

Sesje warsztatowe

W każdej z sesji warsztatowych uczestnik ma do wyboru jeden warsztatów tematycznych.
Wyboru dokona poprzez formularz zgłoszeniowy na konferencję.
06:30 - 07:15

rozwiń Joga na dobry dzień - *sesja stacjonarna dla chętnych (niedziela, godz.6:30-7:15)

SESJA DLA CHĘTNYCH - SERDECZNIE ZACHĘCAMY DO UDZIAŁU
spotkanie z przyjemną i delikatną praktyką jogi budzącą ciało zakończone Suria Namaskar czyli Powitaniem Słońca. Poznamy sekwencja asan, która dodaje energii i pozytywnie nastraja. Praktyka wzmacnia i uelastycznia mięśnie, zwiększa siłę, poprawia również krążenie, reguluje oddech i pracę gruczołów wewnętrznych, usprawnia proces trawienia i wchłaniania, oczyszcza organizm z toksyn. Poprawia samopoczucie zarówno fizyczne, jak i psychiczne Wymagany: dobry humor i wygodny strój. Jogę ćwiczymy boso
Sylwia Piekarska, ekspertka
09:00 - 10:30

rozwiń Narzędzia programu eTwinning – TwinSpace

sesja warsztatowa, potrzebny laptop
Katarzyna Drabarek, Ambasadorka programu eTwinning w województwie mazowieckim Beata Adamska, Ambasadorka programu eTwinning w województwie wielkopolskim Monika Mojsiejonek, Ambasadorka eTwinning w województwie lubuskim Monika Witasik, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie mazowieckim, moderatorka grupy "LogoTwinnerzy""
10:30 - 11:00

Przerwa kawowa (czas na wymeldowanie)

11:00 - 12:30

rozwiń Organizacja pracy projektowej

sesja warsztatowa, potrzebny laptop
Beata Adamska, Ambasadorka programu eTwinning w województwie wielkopolskim Monika Witasik, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie mazowieckim, moderatorka grupy "LogoTwinnerzy"" Katarzyna Drabarek, Ambasadorka programu eTwinning w województwie mazowieckim Monika Mojsiejonek, Ambasadorka eTwinning w województwie lubuskim
12:30 - 12:45

Przerwa kawowa

12:45 - 14:15

rozwiń Narzędzia TIK w projekcie eTwinning

sesja warsztatowa, potrzebny laptop
Beata Adamska, Ambasadorka programu eTwinning w województwie wielkopolskim Monika Witasik, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie mazowieckim, moderatorka grupy "LogoTwinnerzy"" Katarzyna Drabarek, Ambasadorka programu eTwinning w województwie mazowieckim Monika Mojsiejonek, Ambasadorka eTwinning w województwie lubuskim
14:15 - 14:30

Wręczenie certyfikatów i zakończenie seminarium

14:30 - 15:30

Obiad w restauracji hotelowej


Lokalizacja

Mapa

Hotel Mercure Centrum
ul. Złota 48/54
00-120 Warszawa, woj. mazowieckie