(WYDARZENIE HYBRYDOWE) Warsztaty Doskonalenia Zawodowego:  "Transformacja cyfrowa z eTwinning", 3-4 lutego 2023 r.

UWAGA: brak wolnych miejsc dla uczestników stacjonarnych. Zapraszamy do udziału w formule online. Formularz do zapisu na wydarzenie dostępny jest po kliknięciu zielonego odnośnika "Rejestracja na wydarzenie" znajdującego się na niniejszej stronie.


Serdecznie zapraszamy zainteresowanych nauczycieli na bezpłatne Warsztaty Doskonalenia Zawodowego, które odbędą się w dniach 3-4 lutego 2023r. w formule hybrydowej, w Łodzi.

  • Osobom, które wezmą stacjonarny udział w wydarzeniu, organizatorzy zapewniają materiały konferencyjne i wyżywienie podczas szkolenia, a uczestnikom spoza Łodzi – nocleg w pokojach dwuosobowych z 3 na 4 lutego br. Koszty dojazdu na wydarzenie uczestnicy szkolenia pokrywają z własnych środków. Limit miejsc stacjonarnych na wydarzeniu wynosi 80.
  • Osoby, które zdecydują się na uczestnictwo w formule online, będą mogły skorzystać ze wszystkich sesji wyszczególnionych w programie jako online. Liczba miejsc dla uczestników online wynosi 100.

Certyfikat wydawany zostanie wyłącznie osobom, które będą aktywnie uczestniczyć we wszystkich spotkaniach szkoleniowych. Certyfikat wystawiany jest bezpłatnie. Zainteresowanych  zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym programem wydarzenia. W razie pytań zapraszamy do kontaktu.

  • Uczestnicy stacjonarni zobowiązani są do wzięcia udziału we wszystkich sesjach podanych w programie. W przypadku warsztatów, samodzielnie dobierają interesujący ich temat/ poziom edukacyjny.
  • Uczestnicy online zobowiązani są do udziału we wszystkich sesjach plenarnych i przynajmniej jednym z czterech zaproponowanych warsztatów.

Warunki udziału:

1. Posiadanie konta w programie eTwinning.

Jeżeli nie jesteś jeszcze zarejestrowany - przypominamy, że rejestracja przebiega w dwóch etapach. Pierwszy etap polega na założeniu konta na platformie EU Login, a następnie użytkownik zakłada konto na platformie ESEP i dodaje do konta placówkę, w której obecnie jest zatrudniony.

2. Zatrudnienie w szkole lub placówce realizującej podstawę programową.

Aktywny zawodowo nauczyciel, zatrudniony w szkole lub placówce realizującej podstawę programową. 

Informujemy, że:

Stacjonarni uczestnicy potrzebować będą laptopów, które da się podłączyć do hotelowego Internetu/Wi-Fi. (Ważne – tablety lub telefony komórkowe nie wystarczą do aktywnego uczestnictwa).


Przed wypełnieniem formularza zgłoszeniowego zapraszamy do zapoznania się z programem wydarzenia.

Jeżeli spełniasz wszystkie powyższe warunki i chcesz zgłosić swój udział w wydarzeniu, wypełnij formularz zgłoszeniowy dostępny po kliknięciu zielonego odnośnika "Rejestracja na wydarzenie" znajdującego się na niniejszej stronie.


Termin nadsyłania zgłoszeń upływa w dniu 22 stycznia br. o godzinie 23:59.

Rezygnacje przyjmowane są wyłącznie pod adresem mailowym: mknap@frse.org.pl.

Termin i lokalizacja
Spotkanie w formule ClickMeeting Online Hotel Ambasador Premium
UWAGA. Rejestracja zamknięta

Program

Dzień 1

Piątek 3.02.2023

Sesje plenarne

10:00 - 10:50

Rejestracja uczestników stacjonarnych

10:50 - 11:10

Otwarcie konferencji, inauguracja kampanii. FRSE

11:10 - 12:00

rozwiń Uczmy o bezpieczeństwie w sieci – nieco inaczej - Marta Witkowska, NASK

Podczas spotkania porozmawiamy o tym, jak uczyć o bezpiecznym, świadomym i odpowiedzialnym korzystaniu z internetu. Zastanowimy się, w jaki sposób planować zajęcia dotyczące różnych aspektów bezpieczeństwa online dla uczniów w różnym wieku. Przyjrzymy się również strategiom, które pomogą nam osiągnąć zamierzone cele i kluczowym elementom, o których nie powinniśmy zapominać.
Marta Witkowska, Ekspertka ds. edukacji cyfrowej w Państwowym Instytucie Badawczym NASK.
12:00 - 12:30

Przerwa kawowa

12:30 - 13:50

rozwiń Przykłady dobrych praktyk - Anna Urbasik, Paulina Kurowska-Loryńska, Marlena Kowalska, Małgorzata Garkowska,

Kolorowy świat emocji
Emocje odgrywają ważną rolę w życiu każdego z nas. Towarzyszą nam w różnych sytuacjach i są odpowiedzialne za nasze relacje ze światem zewnętrznym. Czy aplikacje takie jak: Story Jumper, Jigsawplanet, Coogle czy Wordwall mogą rozwijać inteligencję emocjonalną i związane z nią kompetencje? „Kolorowy świat emocji” – o projekcie dającym wiele możliwości do rozmowy, do działania offline i online, do rozmyślań o splątanym potworze, który mieszka gdzieś w nas.
Anna Urbasik, Ambasadorka programu eTwinning w województwie śląskim.
Wakelet - jak tworzyć ciekawe kolekcje i wykorzystać je w projekcie
"Wakelet" - jak tworzyć ciekawe kolekcje i wykorzystać je w projekcie" - Paulina Kurowska-Loryńska Opowiem o tym jak tworzyć kolekcje cyfrowych zasobów w aplikacji Wakelet oraz jak zaprosić do ich współtworzenia innych nauczycieli czy uczniów. Pokażę możliwości wykorzystania Wakeleta w projektach eTwinning oraz podczas lekcji.
Paulina Kurowska-Loryńska, Ambasadorka programu eTwinning w województwie warmińsko-mazurskim, moderatorka grupy "eTwinning Wczesnoszkolni"
Jak Book Creator pomaga działać projektowo?
Opowiem o tym, jak Book Creator zagościł na naszych lekcjach. Przedstawię książeczki, które pomogły nam w działaniach edukacyjnych i wychowawczych podczas nauczania zdalnego. Zaprezentuję też wykorzystanie narzędzia w projektach eTwinning.
Marlena Kowalska, Ambasadorka programu eTwinning w województwie łódzkim, moderatorka grupy "Humaniści na TIK TAK!" i "Awans zawodowy z eTwinning"
Detektywistyczne sposoby na aktywizację
Czy można działania projektowe zamienić w przygodę? Czy jest to możliwe w naszej szkolnej codzienności? Jak zaskoczyć uczniów wciągając ich w świat nauki dzięki interaktywnym elementom i animacjom? Jak budować ciekawe materiały aktywizujące przy pomocy dostępnych, bezpłatnych narzędzi.
Małgorzata Garkowska, Ambasadorka programu eTwinning w województwie kujawsko-pomorskim
13:50 - 14:45

Przerwa obiadowa


Sesje warsztatowe

W każdej z sesji warsztatowych uczestnik ma do wyboru jeden warsztatów tematycznych.
Wyboru dokona poprzez formularz zgłoszeniowy na konferencję.
14:45 - 16:15

rozwiń Sesje warsztatowe nr 1 - uczestnik stacjonarny wybiera jeden z 5 warsztatów

Ozobot - robot, który uczy współpracy.
Ozobot to mały robot z niezwykle wielkimi możliwościami. Choć najczęściej bywa wykorzystywany w młodszych klasach, bardzo dobrze sprawdza się również w pracy ze starszymi uczniami. Zaprezentuję sposoby wykorzystania tego robota zarówno na lekcjach języka polskiego, jak i lekcjach z wychowawcą czy podczas niespodziewanych zastępstw. Podzielę się doświadczeniem, w jaki sposób „ozi” pomaga mi i moim uczniom rozwijać kompetencje 4K. Razem z uczestnikami stworzymy nowe aktywności dla ozobota.
Marlena Kowalska, Ambasadorka programu eTwinning w województwie łódzkim, moderatorka grupy "Humaniści na TIK TAK!" i "Awans zawodowy z eTwinning"
Rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych z wykorzystaniem długopisów 3D.
Podczas warsztatu uczestnicy stworzą własne elementy z wykorzystaniem długopisów 3D. Poznają dobre praktyki dotyczące wykorzystania długopisu 3D w procesie rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych. Nauczą się przygotowywać szablony do wytworów 3D. Ponadto otrzymają inspiracje dotyczące animacji i prezentacji z użyciem elementów 3D.
Zyta Czechowska, Ambasadorka programu eTwinning
Genial.ly – genialna platforma i atrakcyjne materiały dydaktyczne dla każdego.
Lista korzyści płynących ze stosowania nowych technologii w edukacji jest długa. Technologia ułatwia uczniom dostęp do informacji, pomaga skutecznie łączyć i przetwarzać dane, pomaga w uczeniu się współpracy z innymi uczniami. Genially to narzędzie ułatwiające pracę każdemu nauczycielowi. Różnorodność materiałów, jakie możemy tworzyć przy jego pomocy, potrafi wydobyć niezliczone pokłady kreatywności, zarówno z nauczycieli, jak i uczniów. W trakcie warsztatów poznamy zasady tworzenia ciekawych wizualnie materiałów, które uatrakcyjnią lekcje i zachęcą uczniów do aktywnego uczestnictwa w zajęciach. Spróbujemy odpowiedzieć na pytanie jak dzięki platformie tworzyć angażujące prezentacje, infografiki, interaktywne obrazki, mapy myśli, gry czy quizy na każdy z przedmiotów.
Małgorzata Garkowska, Ambasadorka programu eTwinning w województwie kujawsko-pomorskim
Nearpod w codziennej pracy nauczyciela
W czasie spotkania dowiesz się na czym polega 'app smashing', czyli łączenie kilku narzędzi TIK w czasie pracy na konkretnym zadaniem. Pochylimy się także nad sposobami wykorzystania narzędzia 'Nearpod' w czasie pracy stacjonarnej i zdalnej. Zastanowimy się, jak możemy wykorzystać to narzędzie do przygotowania odwróconej lekcji.W czasie spotkania dowiesz się na czym polega 'app smashing', czyli łączenie kilku narzędzi TIK w czasie pracy nad konkretnym zadaniem. Poznasz bliżej narzędzie do zadań specjalnych Nearpod. To platforma, dzięki której nauczyciel może stworzyć interaktywną lekcję z wieloma atrakcyjnymi dla uczniów aktywnościami. Prezentacja utworzona w Nearpod może być przeplatana różnorodnymi quizami, grami, ankietami, pytaniami otwartymi, filmami do których można dodawać pytania, obiektami 3D i wycieczkami panoramicznymi, również VR. Wspólnie przygotujemy: szybkie aktywności dla uczniów - czyli rozgrzewka przed zajęciami, stworzymy lekcję - pomysły na aktywności, uczeń projektantem - wykorzystanie Nearpod w realizacji projektów eTwinning.

(sesja online)
Agnieszka Ogiegło, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie dolnośląskim, moderatorka grupy "Programowanie z eTwinning"
Czy ktoś widział dinozaura?
Dinozaury wzbudzają ogromne zainteresowanie wśród dzieci. Te fascynujące jaszczury kryją wiele tajemnic, zaskakują swoim wyglądem i gabarytami. Skąd się wzięły te ogromne kręgowce? Dlaczego wyginęły? W poszukiwaniu tych i innych odpowiedzi pomoże nam podczas warsztatów wirtualna wizyta w National Liverpool Museum, puzzle AR - rozszerzona rzeczywistość, Google Dinosaurs 3D, czy EDPuzzle. Bohaterem dnia stanie się dinozaur w wersji offline oraz online.
Anna Urbasik, Ambasadorka programu eTwinning w województwie śląskim.
Photon - robot, który wspiera nauczycieli
Photon to wyjątkowo sympatyczny robot, który świetnie dogaduje się z małymi dziećmi. a jednocześnie ma sporo do zaoferowania starszym uczniom i będzie świetnym uzupełnieniem każdej lekcji. Podczas warsztatów dowiesz się o możliwościach tych robotów, interfejsach programowania oraz sposobach na wykorzystanie ich w klasie podczas zajęć w przedszkolu czy na lekcji nie tylko informatyki, by pomagać dzieciom rozwijać kompetencje 4K.
Paulina Kurowska-Loryńska, Ambasadorka programu eTwinning w województwie warmińsko-mazurskim, moderatorka grupy "eTwinning Wczesnoszkolni"
16:15 - 16:30

Przerwa kawowa

16:30 - 18:00

rozwiń Sesje warsztatowe nr 2 - uczestnik stacjonarny wybiera jeden z 5 warsztatów

Dzień Dinozaura
Dinozaury to temat tak szeroki i fascynujący, że można w nim przemycić mnóstwo wartościowych treści. Podczas drugiego warsztatu spróbujemy dowiedzieć się: dlaczego wyginęły dinozaury, czego paleontolog potrzebuje do pracy i ile dzieci zmieści się w paszczy dinozaura? W trackie warsztatu skorzystamy z aplikacji Quiver – rozszerzona rzeczywistość oraz stworzymy krótką animację poklatkową korzystając z ABCya Animate.
Anna Urbasik, Ambasadorka programu eTwinning w województwie śląskim.
Sztuczna inteligencja w twojej klasie? Czemu nie!
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w różnych dziedzinach życia coraz częściej kreuje naszą rzeczywistość. Podczas warsztatów spróbujemy znaleźć odpowiedź na pytanie, jak począwszy od edukacji wczesnoszkolnej powinniśmy zacząć przygotowywać dzieci do korzystania z nowych technologii i wspierania się nimi w życiu codzienny. Na warsztacie dowiesz się czym jest sztuczna inteligencja i jak możesz wykorzystać ją na swoich lekcjach informatyki w klasach 1-3. Poznasz ciekawe programy i aplikacje, dzięki którym uatrakcyjnisz swoje lekcje. Dowiesz się też, co mają wspólnego sztuczna inteligencja i Robot Photon.
Paulina Kurowska-Loryńska, Ambasadorka programu eTwinning w województwie warmińsko-mazurskim, moderatorka grupy "eTwinning Wczesnoszkolni"
Book Creator, czyli historia z niespodziankami
Book Creator to jedno z ulubionych narzędzi moich uczniów. Tworzenie za jego pomocą interaktywnych książek zawsze wywołuje pozytywne emocje i wzmaga zaangażowanie. Book Creator nieustannie się rozwija przez co nie jest nudny i może być wszechstronnie wykorzystywany. Podczas warsztatu zapoznamy się z nowościami, jakie pojawiły się na stronie. Zaprezentuję sposoby wykorzystania pracy z Book Creatorem zarówno w czasie lekcji stacjonarnych jak i podczas tworzenia projektów online. Wspólnie z uczestnikami napiszemy historię z niespodzianką.
Marlena Kowalska, Ambasadorka programu eTwinning w województwie łódzkim, moderatorka grupy "Humaniści na TIK TAK!" i "Awans zawodowy z eTwinning"
Wizer.me - atrakcyjne i zróżnicowane interaktywne karty pracy
Mądre wykorzystanie technologii w szkole może spowodować, że bierni dotychczas uczniowie wykazują większe zaangażowanie, pobudza do kreatywnego myślenia i działania, co może mieć duży wpływ na ich zdolności twórcze i kompetencje cyfrowe. Wizer.me to platforma do tworzenia interaktywnych kart pracy, łatwa w obsłudze i dająca możliwość wprowadzenia w temat bądź uzyskania podsumowania pracy ucznia. Zadania przygotowane w ten sposób mogą zostać wykorzystane do pracy z uczniami w szkole podczas lekcji, na zajęciach dodatkowych, kole zainteresowań oraz jako zadania domowe. Podczas warsztatu nauczymy się jak opracować i udostępnić uczniom materiały zawierający różnorodne aktywności.
Małgorzata Garkowska, Ambasadorka programu eTwinning w województwie kujawsko-pomorskim
Wesołe animacje
Uczestnicy warsztatu dowiedzą się czym dokładnie jest animacja. Sprawdzą jak można wykorzystać animację podczas zajęć dydaktycznych i terapeutycznych. Poznamy i przetestujemy bezpłatne aplikacje webowe do tworzenia animacji, w tym z wykorzystaniem wytworów z użyciem długopisów 3D. Nie zabraknie także inspiracji prosto z mojej klasy i działań projektowych..
Zyta Czechowska, Ambasadorka programu eTwinning
Aplikacje i narzędzia w edukacji wczesnoszkolnej
Nowe technologie w edukacji wczesnoszkolnej przygotowują uczniów do uczenia się z wykorzystaniem nowoczesnych źródeł informacji oraz różnych narzędzi. Pozwalają na przygotowanie uczniów do wyzwań, które pojawiają się na ich szkolnej drodze i bezstresowo, w formie zabawy wprowadzają w świat cyfrowej przygody. Podczas spotkania poznamy narzędzia, które w atrakcyjny sposób zachęcają uczniów do aktywności i kreatywności, a nauczyciela wspierają w jego codziennej pracy.
Beata Wójcik, Ambasadorka programu eTwinning w woj. lubelskim, moderatorka grup "eTwinning Wczesnoszkolni" oraz "Wrażliwi na (dez)informację"
20:00 - 21:00

Kolacja


Dzień 2

Sobota 4.02.2023

Sesje plenarne

09:00 - 10:20

rozwiń Przykłady dobrych praktyk - Dominika Wilk, Joanna Kuroczko, Malwina Kordus, Katarzyna Siwczak

Microsoft Sway w pracy w przedszkolu
Microsoft Sway to narzędzie do prezentacji rezultatów projektów, tworzenia prezentacji, ogłoszeń, bloga. Opowiem i pokażę jak wykorzystaliśmy Sway do zdalnych zajęć dla naszych przedszkolaków.
Dominika Wilk, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie świętokrzyskim
Pokój zagadek? Tak, chcemy więcej!
Escape room to idealne zadanie wieńczące prace projektowe. Wspólne tworzenie fabuły i poszczególnych misji jest kreatywne, motywujące i zaskakujące, a uczniów nie trzeba długo namawiać na taką formę nauki i zabawy. A więc szyfrujemy, ścigamy się z czasem i współpracujemy!
Malwina Kordus, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie dolnośląskim, trenerka kursów online
WyGRYwamy motywację!
Mobilna pracownia chromebookowa świetnie sprawdza się w nauczaniu języków obcych, jak i innych przedmiotów oraz podczas prowadzenia innowacyjnych działań projektowych w ramach projektów edukacyjnych – eTwinning/ Erasmus+ . W oczywisty sposób uatrakcyjnia lekcje umożliwiając edukatorom prowadzenie zajęć rozwijających kluczowe kompetencje XXI wieku, w tym kompetencje cyfrowe. W połączeniu z grywalizacją pomaga odbudować motywację uczniów do nauki, która zdecydowanie zmniejszyła się w okresie pandemii.
Katarzyna Siwczak, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie śląskim
E- klasa w E- Świecie
Na spotkaniu przedstawię kilka pomysłów jak wzbudzić ciekawość, zainteresowanie i zaangażować uczniów na lekcji online i w klasie. Opowiem jak PADLET pomaga mi w gromadzeniu, porządkowaniu, udostępnianiu zasobów oraz w organizacji pracy.
Joanna Kuroczko, Ambasadorka programu eTwinning w województwie podkarpackim
10:20 - 11:00

Przerwa kawowa


Sesje warsztatowe

W każdej z sesji warsztatowych uczestnik ma do wyboru jeden warsztatów tematycznych.
Wyboru dokona poprzez formularz zgłoszeniowy na konferencję.
11:00 - 12:30

rozwiń Sesje warsztatowe nr 3 - uczestnik stacjonarny wybiera jeden z 5 warsztatów

Programowanie zaczyna się od przedszkola- Scratch Junior
Serdecznie zapraszam na warsztat z wykorzystaniem programu Scratch Junior. Wspólnie, krok po kroku: - poznamy funkcjonalności programu, w tym wbudowanego w Scratch Junior edytora graficznego, - stworzymy od podstaw własnego duszka z wykorzystaniem funkcji „aparat”, - zmodyfikujemy tła do naszej prezentacji, - zaprojektujemy proste animacje. Jednym słowem zapraszam do twórczej zabawy z wykorzystaniem programu Scratch Junior, który jest wizualnym językiem programowania, dla dzieci, które nie potrafią jeszcze czytać. A przy okazji pokażę, jak można wykorzystać tak prosty program do tworzenia prezentacji na zajęcia, wspólnie z przedszkolakami. Na koniec uporządkujemy nasze pomysły i wiadomości na Wakalet.
Anna Wilczyńska, Ambasadorka programu eTwinning w województwie świętokrzyskim
Wykorzystanie okularów VR na lekcji
Podczas warsztatów poznamy sposoby na wykorzystanie okularów VR w codziennej pracy z uczniem. Nauczymy się obsługiwać okulary oraz jak przygotować materiały do zajęć. Dowiemy się, jak zaplanować lekcję, jak wykorzystać posiadane zasoby by przeprowadzić ciekawe i atrakcyjne zajęcia. Podczas spotkania zrealizujemy przykładowe zajęcia oraz wspólnie zaplanujemy działania do kolejnych zajęć.
Beata Wójcik, Ambasadorka programu eTwinning w woj. lubelskim, moderatorka grup "eTwinning Wczesnoszkolni" oraz "Wrażliwi na (dez)informację"
Przygoda z Photonem w klasach IV - VIII
W czasie warsztatów dowiesz się o możliwościach Photonów, interfejsach programowania oraz specyfice pracy z nimi w klasie. Odpowiemy na pytanie, jak za pomocą robota możemy zintegrować zespół. Przygotujemy robotyczną grę planszową z wykorzystaniem stacji zadaniowych, którą można wykorzystać na każdym przedmiocie. Zaprezentuję swoje scenariusze zajęć, oraz innowację pedagogiczną, którą realizuję w swojej szkole od dwóch lat.
Agnieszka Ogiegło, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie dolnośląskim, moderatorka grupy "Programowanie z eTwinning"
WyGRYwamy motywację! Online i on-site!
W trakcie warsztatów skoncentrujemy się na narzędziach TIK dostępnych online, które doskonale sprawdzają się zarówno podczas lekcji online jak i w trybie stacjonarnym, niezależnie od nauczanego przedmiotu. Wcielając się w rolę ucznia przetestujemy ich efektywność w budowaniu motywacji do nauki, a następnie przygotujemy własne wyzwania edukacyjne, które wykorzystać będziemy mogli już podczas najbliższych lekcji. Zapoznamy się z uniwersalnym charakterem tych narzędzi gwarantującym nam możliwość ich zastosowania na różnych etapach lekcji stacjonarnej lub online i dającym możliwość ich wykorzystania w atmosferze motywującej rywalizacji oraz (od)budowania relacji w grupie.
Katarzyna Siwczak, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie śląskim
TIK na lekcjach języka niemieckiego w pracy z uczniami z SPE
Jak atrakcyjnie , motywująco i efektywnie uczyć języka niemieckiego (i każdego języka obcego) uczniów z SPE? Jak ćwiczyć słownictwo, prowokować do mówienia i utrwalać wymowę ? Jak pracować indywidualnie i grupowo z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami? Jak pracować stacjonarnie i zdalnie z uczniami szkoły specjalnej? Z pomocą przychodzą proste, intuicyjne i atrakcyjne narzędzia i aplikacje (Quizlet, Quizizz, Kahoot, Wordwall, LearningApps, Festisite, Ba Ba Dum, Word Art, Padlet, Generator krzyżówek obrazkowych i wykreślanek, Makebeliefscomix, Pixton QR Monkey), do wypróbowania i przetestowania na warsztacie.
Regina Smolin-Makuch, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie lubuskim
Escape room - czyli gra i nauka w projektach eTwinning
Jak sprawić, by uczniowie z niecierpliwością czekali na lekcję, z chęcią się uczyli, a przy tym byli maksymalnie zaangażowani? Wyobraźmy sobie 45 minut, podczas których zapomnimy o ławkach, krzesłach, sali lekcyjnej, po to by skupić się na zadaniach i wypełnić misję. Pokój zagadek to nie tylko gra i zabawa, to również możliwość przekazania informacji, sprawdzenia wiedzy i umiejętności. Podczas warsztatu poznamy szereg aplikacji, które będziemy mogli wykorzystać nie tylko na lekcji, ale przede wszystkim w naszych projektach eTwinning.

(sesja online)
Malwina Kordus, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie dolnośląskim, trenerka kursów online
12:30 - 13:00

Przerwa kawowa (na wymeldowanie)

13:00 - 14:30

rozwiń Sesje warsztatowe nr 4 - uczestnik stacjonarny wybiera jeden z 5 warsztatów

TIK-owo w przedszkolu
Kompetencje cyfrowe z powodzeniem można rozwijać już w przedszkolu. Nawet te dzieci, które nie potrafią jeszcze czytać, doskonale sobie radzą z różnymi interaktywnymi ćwiczeniami. Dla nich są to gry, w których chętnie biorą udział. Podczas warsztatów przetestujemy możliwości LearningApps i Wordwall. Stworzymy własne ćwiczenia interaktywne, które będzie można wykorzystać na zajęciach przedszkolnych i zdalnych. Poznamy również Microsoft Sway i sprawdzimy, czy i jak wykorzystać to narzędzie w przedszkolnej odwróconej lekcji oraz projektach eTwinning. Zapraszam!
Dominika Wilk, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie świętokrzyskim
Zabawy integracyjne z Photonem
Proponowany warsztat ma na celu zapoznanie uczestników z możliwościami interaktywnego robota Photon i zastosowania go na zajęciach edukacyjnych w klasach I–III. Bardzo ważnym aspektem podczas warsztatów będzie integracja, współpraca a także koncentracja, kreatywność i zdolność logicznego myślenia. Uczestnicy zostaną podzieleni na drużyny i wraz z robotem Photonem wezmą udział w zabawach, aktywnościach integrujących grupę. Zabawy z elementami współzawodnictwa świetnie sprawdzą się później w szkolnych warunkach, w pracy z uczniami na co dzień.
Edyta Karwowska, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie mazowieckim, moderatorka grupy "eTwinning Wczesnoszkolni"
Escape room - czyli gra i nauka w projektach eTwinning
Jak sprawić, by uczniowie z niecierpliwością czekali na lekcję, z chęcią się uczyli, a przy tym byli maksymalnie zaangażowani? Wyobraźmy sobie 45 minut, podczas których zapomnimy o ławkach, krzesłach, sali lekcyjnej, po to by skupić się na zadaniach i wypełnić misję. Pokój zagadek to nie tylko gra i zabawa, to również możliwość przekazania informacji, sprawdzenia wiedzy i umiejętności. Podczas warsztatu poznamy szereg aplikacji, które będziemy mogli wykorzystać nie tylko na lekcji, ale przede wszystkim w naszych projektach eTwinning.

(sesja online)
Malwina Kordus, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie dolnośląskim, trenerka kursów online
(O)cenimy feedback
Konstruktywna informacja zwrotna stanowi bardzo ważny element procesu edukacyjnego. Podczas warsztatu skoncentrujemy się na różnych sposobach przekazywania informacji zwrotnej, przy wykorzystaniu narzędzi cyfrowych sprawdzających się zarówno podczas edukacji zdalnej, jak i stacjonarnej. Przedstawione zostaną również pomysły na wykorzystanie samooceny uczniowskiej jako klucza do zwiększenia motywacji, a w rezultacie – uzyskania lepszych osiągnięć edukacyjnych.
Katarzyna Siwczak, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie śląskim
TIK w projektach eTwinning i na zajęciach funkcjonowania osobistego i społecznego
Jak włączać w międzynarodowe projekty uczniów z SPE? Jakich narzędzi używać do realizacji projektowych zadań, jak atrakcyjnie pokazywać efekty pracy uczniów? Jak prowadzić ewaluację projektowych zadań oraz jak TIK wykorzystywać na codziennych zajęciach funkcjonowania osobistego i społecznego na następnym warsztacie, podczas którego omówione i przetestowane zostaną kolejne aplikacje i narzędzia ( Wakelet, Genially, Canva, Jigsawplanet, Answergarden, Mentimeter,Quik, Pixiz, PicCollage, Bitmoji, Dance Yourself, Chatterpix, Storyjumper).
Regina Smolin-Makuch, Ambasadorka Programu eTwinning w województwie lubuskim
Programowanie zaczyna się od przedszkola- Scratch Junior
Serdecznie zapraszam na warsztat z wykorzystaniem programu Scratch Junior. Wspólnie, krok po kroku: - poznamy funkcjonalności programu, w tym wbudowanego w Scratch Junior edytora graficznego, - stworzymy od podstaw własnego duszka z wykorzystaniem funkcji „aparat”, - zmodyfikujemy tła do naszej prezentacji, - zaprojektujemy proste animacje. Jednym słowem zapraszam do twórczej zabawy z wykorzystaniem programu Scratch Junior, który jest wizualnym językiem programowania, dla dzieci, które nie potrafią jeszcze czytać. A przy okazji pokażę, jak można wykorzystać tak prosty program do tworzenia prezentacji na zajęcia, wspólnie z przedszkolakami. Na koniec uporządkujemy nasze pomysły i wiadomości na Wakalet.

(sesja online)
Anna Wilczyńska, Ambasadorka programu eTwinning w województwie świętokrzyskim
14:30 - 14:45

Przerwa kawowa


Sesje plenarne

14:45 - 15:00

rozwiń Program eTwinning - aktualna oferta szkoleniowa

W trakcie krótkiej sesji plenarnej przedstawione zostaną najnowsze propozycje doskonalenia zawodowego z eTwinning: - kursy i wydarzenia online, - stacjonarne i hybrydowe szkolenia międzynarodowe oraz szkolenia krajowe. Zaprezentujemy kalendarz wydarzeń na najbliższy kwartał.
Monika Regulska, Krajowe Biuro eTwinning
15:00 - 16:00

Obiad


Lokalizacja

Mapa

Hotel Ambasador Premium
ul. płk. Jana Kilińskiego 145
90-31 Łódź, woj. łódzkie

Do pobrania